Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Programové vybavení pro práci s mikroskopickým obrazem
Pavlišta, Libor ; Odstrčilík, Jan (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje se základním zpracováním obrazu v oblasti šedotónového a binárního obrazu. Zabývá se také analýzou získaných dat. Seznamuje s termíny jako morfologie či segmentace obrazu. Získané poznatky jsou aplikovány pro tvorbu programu na kompletní zpracování mikroskopického obrazu v programovém prostředí LabView s následnou analýzou a vykreslením výsledků do obrazu. Probíhající operace jsou pro lepší představu dokládány průběžnými obrázky.
Džok film
Dočkal, Petr ; Střeláková, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Džok film je autoportrét. Reakce na hollywoodskou produkci a na to, jakým způsobem mrzačí mýtus. Džok film je o vztahu jednotlivce k civilizaci a kapitalismu. Znovuvytváření osobního mýtu na troskách těch starých. Duchovní cvičení utvářející život autora. Džok film je akční film.
Automatické vyhlazení 3D modelů kraniální embryonální myší chrupavky
Kočendová, Kateřina ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Jakubíček, Roman (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vyhlazování 3D modelů ručně segmentované kraniofaciální chrupavčité tkáně myších embryí. Při procesu ruční segmentace dochází ve výsledných modelech ke tvorbě artefaktů a nepřesností, které je potřeba korigovat. Nejprve je segmentace upravena pomocí gradientu a prahování. Následné vyhlazovací metody jsou sestrojeny na základě teoretické rešerše. Algoritmizace je provedena v prostředí MATLAB. Veškeré algoritmy jsou navrženy a otestovány na vybraných modelech. Statistické vyhodnocení je stanoveno pomocí Dice koeficientu, kde je jako zlatý standard používán ručně vyhlazený model, na kterém byly zredukovány veškeré artefakty.
love rhymes with fuck you
Bražina, Jan ; Pěchouček, Michal (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Ve své práci zhmotňuji osobní prožitky, vzpomínky a představy o budoucím životě. V souvislosti s nimi dále tematizuji i heteronormativitu vztahů diktovanou společností mladým lidem. Ve své tvorbě se uvedenými tématy zabývám prostřednictvím intuitivní práce s textilem, kdy se snažím skrze tento materiál vyjádřit své pocity, ve kterých tíhnu k domácímu a klidnému zázemí. V průběhu minulého roku jsem začal s projektem, který původně nesl název Hydroponic Love, v němž jsem se vypořádával s vlastním selháváním ve vztazích a budoval pouto k neživým předmětům za účelem ukojení své touhy po lásce. Skrze tuto etapu jsem postupně rozvinul své téma a rozpracoval představu o lásce, která může přecházet až v nebezpečnou posedlost. Projekt se nakonec rozšířil na čtyři části, ve kterých jsem rozpracoval několik podtémat, která se již nevěnovala jen mým osobním tužbám a selháním, ale i s nimi souvisejícímu širšímu společenskému kontextu.
Maska ve volnočasových aktivitách adolescentní mládeže
HANŽLOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá využitím masky ve volnočasových aktivitách adolescentní mládeže. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o volném čase, dále charakterizuje věkovou skupinu adolescence z psychologického hlediska a dotýká se i současné situace věkové skupiny adolescence očima odborníků. Ve třetí kapitole je popsán fenomén masky, její definice, dělení masek a maska jako prostředek práce s identitou. Poslední kapitola teoretické části je věnována divadelní masce. V praktické části práce je obecně představen výukový projekt a projektové metody. Následně je předloženo pět konkrétních aktivit s tématem maska pro věkovou skupinu adolescentů. Aktivity jsou připraveny tak, aby adolescenty nejen zaujaly, ale především pomohly k rozvoji osobnosti a hledání identity.
Možná uplatnění fenoménu camp při interpretaci soudobého českého kulturního prostoru
DEMETER, Peter
Předkládaná dizertační práce se zaměřuje na specifickou výstřední estetiku zakládající se na hyperbolách, ambivalentních významech a ironickém postoji, pro niž se v angloamerickém prostředí ustálilo označení camp původně pocházející zřejmě z francouzštiny. Kořeny campu lze nacházet na dvoře Ludvíka XIV., kde můžeme zaznamenat zanícené snahy o kultivaci vyumělkovaného dvorského stylu, které kulminovaly v barokní metafoře světa jako divadla. Vlivem modernity a postmodernity se působnost campu rozšířila do různých oblastí kultury a jev začal skrze svou výstřednost korelovat s obecnou marginálností, respektive s něčím, co se vymyká "normalitě" a "přirozenosti", a tedy i zažitým schématům vnímání či ustáleným způsobům reflexe historie. Záměrem předkládané práce je na základě teoreticko-dějinného výkladu zmapovat projevy campu (zejména literární) s ohledem k českému prostředí, v němž může bohatý interpretační potenciál jevu osvětlit mnohé kulturně-společenské tendence.
Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi
Chocholáčová, Dagmar ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Chocholáčová, D.; Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 83 s. Diplomová práce má charakter teoretické studie a zkoumá současné podoby masky v kontextu její historie. Maska je v práci chápána jako komunikační prostředník mezi světem a jedincem, kdy se individualita jedince setkává s uniformitou masy. Fenomén maskování je zkoumán z pohledu každodenního projevu člověka, identifikujícího se společenskou skupinou s určitými kulturními tradicemi. Maska tak kontempluje mezi rituálem a zábavou, a to sondou do tradičních zvyků, obřadů, rituálů a karnevalů, ale i současného divadelního či výtvarného vyjádření. Práce se zároveň zamýšlí nad současným postavením ritu. Cílem práce je vymezit současné postavení člověka, jeho masky, tváře a mimiky v moderním světě. Pedagogické využití nabízí implementaci tématu do prostředí mateřské školy a gymnázia nabídkou námětů, z většiny realizovaných a reflektovaných. Součástí práce je zároveň nalezení tématu v přípravě a realizaci galerijních edukací pro dvě výstavy v Galerii Rudolfinum.
Pravoslavná ortodoxní psychoterapie (jiný přístup ke člověku)
Hempl, Jiří ; Luptáková, Marina (vedoucí práce) ; Vopatrný, Gorazd Josef (oponent)
(Anotace) Tato práce srovnává pravoslavný ortodoxní přístup k člověku s psychoterapeutickými směry, konkrétně s psychoanalýzou, analytickou psychologií a logoterapií. Tyto směry vycházejí z pozitivistických východisek a tak také přistupují ke člověku. Na rozdíl od psychoanalýzy analytická psychologie a logoterapie uvažují o duchovním aspektu člověka, ale spíše tento aspekt psychologizují. Pravoslavná ortodoxní terapie pracuje především s tímto aspektem. Vychází z učení patristické antropologie poukazující na člověka jako stvořenou bytost dle knihy Genesis. Především duchovní aspekt sehrává ve vztahu mezi člověkem a Bohem zásadní roli. Vztah mezi Bohem a člověkem byl narušen vzpourou vůči Bohu, jenž má za následek ontologickou proměnu lidské přirozenosti. Duševní problémy člověka dle této psychoterapie pramení z ontologické proměny člověka. Tuto ontologickou proměnu charakterizuje "kožená suknice", kterou zhotovil Bůh člověku, aby mohl přežít v padlém stavu. Řešením duševních a posléze i duchovního problému je přijetí stavu "kožené suknice" a obnovení vztahu s Bohem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.